26 czerwca, w nietypowych warunkach związanych z zagrożeneim koronawirusem, odbyło się zakończenie roku szkolnego. Część oficjalna dotyczyła pożegnania naszych absolwentów, pozostali uczniowie odbierali świadectwa i żegnali się z wychowawcami w klasach, z zachowaniem reżimu sanitarnego.
PODSUMOWANIE ROKU SZKOLNEGO 2019/2020
Wyniki nauczania i zachowania w II sem.
Ilość uczniów:
w klasach I-VIII : 64
w oddziale przedszkolnym „0” : 15 os.
w punkcie przedszkolnym 23 os.
Razem jest nas 102 uczniów i przedszkolaków.
Średnia ocen klas IV-VIII wyniosła 4,56.
Średnie poszczególnych klas, od najwyższej:
1. klasa IV - 5,2
2. klasa VI - 4,75
3. klasa V - 4,6
4. kl. VIII - 4,4
5. kl. VII - 3,9
Promocję z wyróżnieniem otrzyma 15 uczniów:
- Kacper Rębek z kl. VI ze średnią 5,38 i bdb zachowaniem
- Franciszek Skórkowski z kl. IV. 5,25 i bdb
- Krzysztof Nurkowski z kl. V 5,23 wz.
- Wojciech Szumlewski z kl. VI 5,23 bdb
- Barbara Grzywaczewska z kl.VIII 5,22 wz.
- Martyna Trojan z kl. IV 5,17 wz.
- Mikołaj Hajn z kl. V 5,15 wz.
- Hanna Zakrzewska z kl. VIII 5,11 wz.
- Bartosz Trojan z kl. VIII. 5,06 wz.
- Bogumił Czarny z kl. V 5,0 bdb
- Marek Kiljan z kl. VI 5,0 bdb
- Jakub Żardecki z kl. V 5,0 bdb
- Marcelina Andrearczyk z kl. VI 4,92 bdb
- Blanka Rożnowska z kl. VII 4,92 bdb
- Oskar Lewandowski z kl.VIII 4,78 wz.
Wszyscy Ci uczniowie, za swoją odpowiedzialność, samodzielność i wytrwałą pracę, otrzymują stypendium naukowe. - GRATULUJEMY i życzymy dalszych sukcesów.
Zachowanie w szkole przedstawia się następująco:
- wzorowo zachowuje się uczniów jest 10 co stanowi 28%
- bardzo dobrych 16 (44%)
- dobrych 12 (33%)
- poprawnych 0
- nieodpowiedniego i nagannego zachowania -0
Frekwencja uczniów wyniosła 94%
1. w kl. II 96%
2. w kl. VII, VI i I 95%
3. w kl. IV 94 %,
4. w kl. III 93%,
5. w kl. V 92%
6. w kl. VIII 91%
W PUNKCIE PRZEDSZKOLNYM
Grupa przedszkolna to dzieci 3, 4 i 5 letnie (13 dziewczynek i 10 chłopców). Dzieci odnoszą się z szacunkiem do rówieśników i dorosłych, przestrzegają zasad obowiązujących w grupie, szanują wspólne zabawki i dbają o porządek. Potrafią współpracować, pomagać sobie nawzajem w różnych sytuacjach, są coraz bardziej samodzielne i odpowiedzialne, a ich ulubioną sferą działalności jest edukacja muzyczna.
W KLASACH I-III
- dzieci są bardzo aktywne i bardzo samodzielne, coraz bardziej odpowiedzialne,
- są prawdomówne, troskliwe i szczere - czyli refleksyjne.
- Klasa I bardzo szybko i sprawnie nabywa umiejętności: czytania, pisania i liczenia. Uczniowie potrafią pracować z instrukcją słowną, ilustrowaną, pisaną. Dzielą się wiedzą z innymi, cieszą się ze swoich sukcesów. Potrafią pocieszyć i wspierać kolegów oraz koleżanki, którzy mają trudności. Rozwijają swoje talenty na zajęciach pozaszkolnych takich jak : treningi piłki nożnej, basen, tenis stołowy, taniec, karate, język angielski oraz kółko plastyczne. Bardzo lubią zajęcia ruchowe, szczególnie organizowane na świeżym powietrzu.
- Uczniowie klasy II prezentują wysoką samodzielność i odpowiedzialność. Wywiązują się ze swoich obowiązków, zgodnie współpracują, aktywnie uczestniczą w życiu klasy, wyrażają emocje w sposób nienaruszający praw innych. Są koleżeńscy i szanują rówieśników dorosłych. Czytają płynnie i ze zrozumieniem, znają i stosują zasady ortograficzne. Sprawnie dodają i odejmują, a część uczniów potrafi już mnożyć i dzielić. Rozumieją potrzebę dbania o przyrodę. Chętnie śpiewają piosenki, są sprawni ruchowo.
- Klasa III jest bardzo dobrze zintegrowana, wszyscy zgodnie współpracują ze sobą, nie ma konfliktów, uczniowie otwarcie komunikują swoje oczekiwania. Pracują samodzielnie, radzą sobie z rozwiązywaniem problemów, sprawnie i ze zrozumieniem czytają, opanowali sprawność rachunkową, znają tabliczkę mnożenia, a szkolne iPady nie mają przed nimi tajemnic.
Ten rok był w szczególności:
- czasem rozwijania różnych kompetencji: matematyczno-informatycznych, językowych i społecznych oraz uczenia się m.in. na Pracowni daltońskiej i Neurolabie. Uczniowie doskonalili na nich swoją samodzielność, odpowiedzialność, współpracę i refleksję czyli cztery filary Planu daltońskiego.
- czasem rozwoju nowoczesnych technologii w edukacji. Szkoła wzbogaciła się o 32 iPady z czego 16 przekazał Pan Burmistrz Międzyzdrojów ramach programu „Zdalna Szkoła”, dwa otrzymaliśmy od Firmy Pigpol, jeden od Firmy ELAZA-R resztę pozyskaliśmy w ramach różnych projektów. Obecnie mamy dwa mobilne i cztery stacjonarne monitory oraz 64 iPady,
- czasem realizacji dwuletniej współpracy w czterema zagranicznymi szkołami w ramach programu Erasmus+. Z podróży do Turcji uczniowie i nauczyciele przywieźli sporo nowych doświadczeń i wiedzy na temat odnawialnych źródeł energii oraz dużo nowych znajomości i przyjaźni.
- czasem różnorodnych działań profilaktycznych, ekologicznych i wolontariackich.
- był to również czas „uwięzienia” Nas w domach z powodu pandemii i czas ku naszemu wielkiemu zaskoczeniu obowiązkowej nauki na odległość. Uważam, że wszyscy uczniowie oraz nauczyciele zdali ten trudny sprawdzian na 6+.
Gratuluję postępów w nauce i pozytywnych efektów pracy nad sobą. Dziękuję za wysiłek, zaangażowanie, za współpracę i troskę o dobrą atmosferę w szkole. Życzę wszystkim uczniom, nauczycielom i pracownikom udanego i bezpiecznego wypoczynku.
dyrektor Iwona Sołtysiak